lørdag 18. mai 2013

Norwegian Day

The Norwegian Day is over for now. I had a great time with friends, other norwegians and with the Norwegian Princess and her family! This is just a few pics from today. I'm exhausted! But I'll try to post a funny vid on here tomorrow. I think Ari Behn might be my secret admirer! Don't tell the princess! Haha... 

NORWEGIAN: Jeg startet dagen passe flau tuslende inn mot sentrum alene med norsk sløyfe og det norske flagget i handa. Føltes som om "alles" blikk var rettet mot meg. Rødmende kom jeg inn på den nærmeste tubestasjonen, og da jeg gikk forbi billettlukene hørte jeg plutselig "Happy Norwegian Day!" over høytaleranlegget!! Jadda! Mannen i billettluken hadde også sett meg, og nå så alle på meg! Også de som ikke hadde sett meg fra før...


Jeg kom meg inn til Tottenham Court Road, hvor jeg møtte Silje og kjæresten hennes Frank, som nettopp hadde landet i London for 17.mai-feiring. Det ble rett til Den Norske Sjømannskirken, for vafler og solo! Og jeg er rimelig sikker på at Prinsesse Märtha luktet lukten av vafler, for like etter at vi hadde spist våre, kom hun tuslende ut av kirken sammen med Ari. Overraskende mye presse, både britisk og norsk hadde møtt opp.

Silje og Frank på besøk fra Norge.

Etter Solo ble det øl i Covent Garden. Puben Punch&Judy hadde Norwegian Day som tema. Så der var det ballonger og flagg i rødt, hvitt & blått, sammen med masse nordmenn i bunader og div. finstaser.
Tipp topp stemning, og uansett hvor vi har vært i London i dag, har folk stoppet oss, snakket til oss eller gratulert oss med dagen. Til min fornøyelse fikk vi til og med brannmennene på brannstasjonen ved Covent Garden til å gi oss oppmerksomhet! Ikke meg imot...


Blir ikke 17. mai og 17.mai-tog uten korpsmusikk! Så takk til Lambertseter Ungdomskorps som hadde tatt turen over sjøen. Tror jeg tok 10 skritt i toget, før vi fant ut at snarveier var mye mer stas...



Også var det Ari Behn da... Min nye beundrer... Ihvertfall var det det de jeg var sammen med kalte han. Frank filmet en liten morsom snutt, som jeg skal prøve å få lagt ut i morgen.
Men nå er det kvelden! I morgen er det shopping med besøket som står på planen, før det blir MGP finale på pub, ett eller annet sted rundt om i London.


Sweet dreams

Therese


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar